Een cadeautje voor mezelf

Ge had het misschien al gezien op IG, mijn lieve Julie werd 12 jaar gisteren! Mijn lieve kind is echt een puber. Mega fan als ze is, kreeg ze van ons tickets voor Adele op woensdag. Ik denk niet dat ik haar al ooit zo gelukkig zag en zo hard heb horen meezingen. Topmadam trouwens en het concert, maar vooral Julie zien genieten was elke euro waard!
Vrijdag had ze slaapfeestje met haar vriendinnen en er werd niet geslapen denk ik. En vandaag was het "grote mensen feest".

Ik naaide geen outfit voor haar, ze had daar geen behoefte aan. Ik heb er me ook niet moe aan gemaakt :-).

Maar ik vond wel dat, na al die cadeau's voor Julie, ik ook best een cadeautje verdiend heb. Ik heb dus wel 12 jaar geleden (toen ik zelf nog maar 19 was) dat kind van 4025g  er uit geduwd, na een arbeid van 20 uur. Dus ik kocht de allerlaatste 2 paneeltjes van deze prachtige Lotte Martens stof bij het Stoffenhuis.


Ik gebruikte het patroon voor het rechte rokje uit "Allemaal rokjes" maar paste wel het een en ander aan. De heupbreedte was goed, maar ik moest de nepen iets dieper maken, wat alleen maar goed nieuws is. Verder knipte ik mijn voorpand in 2, en maakte een split van voor. Ik baseerde me daarvoor op een rok die ik paste bij CKS (mijn favoriete merk trouwens). En ik liet de zijnaden vanonder iets naar binnen gaan, omdat ik dat wat te breed vond.


Het achterpand knipte ik op de stofvouw en deed een "ritspaspel" met een schone blinkende rits van Veritas. 


Ik knipte mijn stof 90° op de zelkant zodat de print langs de zijkant loopt. Ik kwam ook toe met 1 paneeltje toruwens.


De buitenkant van de rok zat snel in mekaar, de binnenkant was wat anders. Ik voerde de rok met licht rekkende voering, maar die moest ik met de hand vastmaken aan de rits.

Ook de zoom deed ik met de hand. Dit geeft nog altijd de meest onzichtbare zoom, al zie je hem nog altijd wel een beetje, vooral op de foto's. 


Ik ben er tevreden mee, met mijne rok. Een minpuntje vind ik wel dat de stof niet veel verhuld. Je ziet bijvoorbeeld goed waar mijn tshirt zit in mijn rok, of waar het beleg overgaat naar de voeringstof. Maar eigenlijk valt het veel minder op als ik hem aanheb, dan nu op de foto.