Uit de boekskes...

In de laatste editie van La Maison Victor staat een mooie trui, een hele mooie zelfs,  genaamd de Aster.
Ik ben verliefd op de mooie hals en de prachtige stof. Die stof verkocht mijn favoriete stoffenwinkel in 2 kleurtjes. Dit is versie nummer 2, de eerste toon ik nog een andere keer. Helaas was die stof ook heel snel uitverkocht, maar misschien zijn er nog andere shops die ze wel nog hebben?


Ik maakte een maatje 36, maar moest zoals velen verlengen. Bij mij was 6cm voldoende want ik wou de trui echt niet te lang. Ook veranderde ik de boord aan de voorkant. Uit mijn eerste versie bleek namelijk dat die nogal open valt. Ik nam 2cm uit het midden weg, en voor mij valt het zo ideaal. 




Ik ben nogal een setjes mens, dus ik maakte er een tule rok bij. Na het zien van deze en deze, kon ik uiteraard niet achterblijven. Ik koos voor een donkerblauwe mesh tule met elastische voering en een zwarte taille - elastiek. Op een wip in mekaar. Ik koos er bewust voor om de voering wat korter te houden voor een speels effect. 

In de stof van de trui zit een klein beetje goud - draad, maar het is amper te zien op de foto. 

 

Ik profiteerde van een eerste date met Eva, om dan ook maar in ene weg foto's te laten maken. Ze is een top naaister en ook nog eens een top fotografe en dan nog maar eens 20 jaar!!! 






Ik ben echt heel blij met deze outfit. Het zit heel comfortabel, maar ziet er toch chique uit.  Ik kreeg er al heel lieve reacties op, van mijne shoe, maar ook van mijn SewNaaiz vriendinnen gisteren tijdens een reünie bij Madeline de Stoffenmadam (normaal zou ik er niet naartoe rijden (1u15 minuten) maar ik ben blij dat ik ze eens in het echt zag). 
Ik ben soms nogal onzeker over naaisels voor mezelf en zeker om op mijn eigen blog te staan. Ik las dat zelfs deze topmadam daar last van heeft (ze maakte trouwens een heel leuke sportieve Aster).  Hebben jullie dat ook?