Misschien wel mijn mooiste jasje ooit...


 Straight Grain heeft een nieuw jasjespatroon uit. En wat voor eentje! Ik ben helemaal, hals over kop, verliefd, dus kocht ik het patroon onmiddellijk, ook al heb ik al een massa patroontjes in de kast... . 



 Het is een zomerjasje, met plooitjes en veel opties. Ik koos voor een rits met een flapje, want die kan Hanne zelf open en dicht (Graag gedaan juf, graag gedaan ;-) ). Wie me wat volgt weet wel dat ik meestal "mooi" boven "praktisch" verkies, maar ik koos toch voor de kap. Niet dat ik die niet mooi vind. Maar dat kraagje is toch wel schattig. Nu maakte ik al een jasje voor Hanne zonder kap en heeft ze ook nog een jeans exemplaar uit de winkel, zonder kap. Allebei schoon, maar eentje met een kap hadden we wel nodig. En dit is toch wel een heel schone :-).

 


Ik koos voor een (uitverkocht) stofje van Mon Depot en combineerde dat met tricot uit de collectie van La Maison Victor die ik kocht bij het Stoffenhuis (ook uitverkocht want ik kocht de laatste 80cm). Over het Stoffenhuis gesproken, die is verhuisd naar een prachtig groter pand (met workshopruimte en Bernina Corner) en gaat vrijdag 20 mei opnieuw open! Als je in de buurt komt, ga zeker eens kijken want het is de moeite!



Ik zorgde ook voor subtiele bling - bling door zilveren paspel toe te voegen aan de kap en de mouwboorden. Bij Veritas vond ik prachtige knoopjes met een steentje in het bloempje.

De uitleg is zoals we gewoon zijn, weer heel duidelijk! Ik naaide nog nooit zo vlot een paspelzak. Dat deed ik met de achterkant van de stof, die even mooi is als de voorkant.