Theo wordt Ditte

De Ditte (uit de laatste LMV) viel in de smaak. Ik vond bij Veritas toevallig ook heel zachte en soepele jeans en zag er meteen eentje voor Hanne in. Een patroon om van te vertrekken vinden wat niet zo moeilijk. Er bestaat namelijk in mijn ogen maar 1 geweldig goed passend hemdjespatroon nl. Theo van Zonen09. Dat is mooi gecentreerd en niet zo breed.

Het is niet de eerste keer dat ik een jurk maak aan de hand van dit patroon. Dat bewijst dat eigenlijk alle patronen voor meisjes kunnen, met hier en daar een twist natuurlijk. 


Wat veranderde ik hier?
*Ik mat na hoe lang mijn lijfje in totaal moest zijn bij een andere jurk en trok daar nog eens 3cm af (dat werd later het taillebandje).
* Ik gebruikte de lange mouwen maar verkorte tot een driekwart mouw. Ik behield de volledige lengte van de splitjes, maar in de plaats van een manchet maakte ik een boordje van 1,5cm aan de mouwen. Ik tekende ook de lussen die er op Ditte ook zitten (ik had die trouwens wat meer naar de zijkant moeten zetten) .
* Ik gebruikte het zakje 2x in plaats van 1x
* Ik naaide er een rimpelrok aan.



Dus die veranderingen dat valt al bij al nog mee, zeker als je Ditte al maakte.
Het is eens heel wat anders dan ik gewoon ben, maar ik vind Hanne er prachtig mee!


Stoerheid met de nodige zwier... Wat wil ne mens nog meer!?


Het mag misschien nog een tikkie korter voor mijn smaak, maar voorlopig laat ik het zo. Ze groeit nog zo hard eer de lente om is... .