De Cocoon sweater

De Cocoon dress van Groovy Baby and Mama moet ik u niet meer voorstellen denk ik he. Zowat heel blogland maakte het kleedje al, dus ik kon niet achter blijven. Alleen liep er wat mis... .
Ik had op naaiweekend in de late uurtjes nog zin in iets simpel. Ik knipte een maatje 5 jaar (uiteraard ging ik in tegen regel 1 bij het naaien namelijk: METEN IS WETEN). Ik mat juist niks en maakte de jurk met het zware vermoeden dat ze wel eens te groot zou kunnen zijn.




Op dat punt liet mijn verstand me dus nog niet in de steek, want eenmaal thuis bleek den "10 000 luchtballonnen" jurk, echt meer een slaapkleed. Veel te wijd aan de hals (ale overal eigenlijk), te lang vanachter, en al vrij kort van voor.



Het is dat ik het stofje geweldig schoon vind, want anders vloog ze bij de pyama stapel denk ik.
Dus ik nam de hals in door er voor en achter een plooitje in te leggen. Versmalde het geheel en naaide er een boord vanonder tegen. En eigenlijk ben ik zeer tevreden van het resultaat. 



Ook over het stofje, niets dan goed. Het is super zacht, zalig om mee te werken en gewoon heeel schoon. Ik kocht het bij Petite Couture.