Zomer in een topje

Ik zag een topje en in mijn hoofd begonnen weer allerlei radartjes te werken. 
Ik lag een halve nacht wakker over hoe ik de boel in mekaar ging steken en tekende een patroontje uit met als basis het bovenstukje van de Tinny van Straight Grain.


Ik tekende een volant op basis van een cirkel. Het origineel bovenstukje werd aangepast door het horizontaal in 2 delen te knippen en aan de onderkant rimpeltjes toe te voegen.
Ik verknipte ook aan de zijkant om de volant er tussen te kunnen steken. Het armsgat werkte ik af met biais uit dezelfde mooie stof. De achterkant sluit met knoopjes van Petit Pan. 






De stof, dat was het allerlaatste couponnetje bij Mon Depot en is er eentje van Miss Chips. Heel licht roze met een reliefje, superzacht en soepel. 


Het shortje is eigenlijk een Jacob van Zonen09. Ik liet de plooi weg en korte in op maat van een shortje. Ik deed slechts gedeeltelijk een stoffentailleband, daar bevestigde ik de strik op. De rest werkte ik af met glitterelastiek van Veritas.

Het topje is net iets korter als ik zou willen en ik denk dat ik er tegen de zomer nog een boord moet aanzetten in dezelfde stof. Maar dat zien we dan wel...