Rokjes/shirtjes modus

Ik ben nogal een fervent jurkjesmaakster. Maar de stapel tricot in de kast blijft nogal onaangeroerd liggen. Ik kocht meestal maar metertjes en krijg daar voor Julie meestal al geen trui meer uit.
Ik heb ook nog een stapel katoentjes liggen, ook metertjes. Maar Hanne begint ook groot te worden en ik krijg een zwierige jurk daar niet meer uit.
Tijd om die stapels wat op te werken, dacht ik zo bij mezelve. T-shirts maken geeft me weer nieuwe ideeën en de kans om mijn tricot - naaikunsten wat bij te schaven.




Ik kocht net als velen een lapje tricot van Chat Chocolat bij Mon Depot. Heel zacht en ideaal voor een shirtje. 
Als basis gebruikte ik de Otium sweater van Sofilantjes. Top patroon!
Ik veranderde de mouwen door ze een extra keer om te slaan en legde de middenvoor 5cm van de stofvouw om een plooi te kunnen maken. Daar stak ik de strik tussen.
Ik ben niet zo tevreden van mijn afwerking van de hals en ik ga voor een volgende eens de "biaismethode" van Ottobre toepassen. Het is nogal een rommeltje, ook omdat mijne witte lockdraad wat te fel afsteekt. Maar die kleur blauw heb ik niet in huis dus wit was de beste optie. 

 

Het rokje is nikske op zijn eigen. Ik had nog een ganse boord zalige Michael Miller stof over van deze jurk. Ik zette er een zilveren elastiek aan zoals zij ons dat leerde en een dik half uur later verscheen een heerlijk rokje.
Ik maakte een blinde zoom met de naaimachiene omdat ik anders met een stiksel door de benen van de kindjes zat.

Voor de ongeruste zielen over de kortheid van het vorige rokje: ik voorzie een royale zoom die gemakkelijk uit te leggen is :-)


Hanne is in de wolken met haar "carnavalsrokje" en ik stiekem ook. Zelfs Julie is fan en dat wil hier al wat zeggen.




Stoffen: Chat Chocolat bij Mon Depot
Michael Miller bij Kaat en Co (helaas daar uitverkocht)
Schoentjes: Stones en Bones bij Torfs
Kousjes: Filou