Winters tienergerief!

Julie en ik, wij kunnen het op vestimentair gebied terug een beetje met mekaar vinden. Dat komt dan vooral omdat ik toch een beetje de knop omdraaide van lieve jurkjes en schattige manteltjes naar stoere truien en hippe jassen :-). 



Bij JBC zag Julie deze jas, heel schoon en alles, maar echt warm is hij niet. Dus ik ging op zoek naar een alternatief. Het was een lange zoektocht naar de juiste stof, tot opeens op Instagram een preview kwam van een prachtige glinsterende stof, ietske dikker en ideaal voor een tiener! Stof werd besteld, alweer bij Mon Depot (ik zag jammer genoeg net, dat de stof uitverkocht is). 


Het patroon vond ik uiteindelijk op de website van Knippie. Niet mijn favoriete boekske, want de pasvorm durft nogal eens te wensen over laten. Ik riskeerde het toch, omdat het echt helemaal was wat we zochten. Ik mat goed na en veranderde uiteindelijk niets aan het patroon. Ik vond het niet zo een makkelijke jas, en het Knippie - chinees hielp met niet zoveel verder. Er wordt verwezen naar tekens, die helegans just nergens op het patroon te vinden zijn. Gezond verstand gebruiken dus...  (en heel dikwijls mijn tornmesje).



Omdat de buitenstof veel te dun is voor een winterjas, naaide ik die samen met een lelijke, maar warme mantelstof om ze zo verder te gebruiken als 1 stuk stof.


Als voering gebruikte ik de binnenkant van een zalig zachte sweaterstof, in de ideale kleur voor de jas! Ook niet te dik, maar toch heerlijk warm.  Ze komt van bij het Stoffenhuis.


De bovenkraag deed ik met de overschot van het bontje van deze jas. Zo wordt de jas nog direct wat volwassener. We gaan hem combineren met mijn sjaal en muts, die ik met liefde afsta. Ze passen perfect bij de jas!
Het was een pak werk, maar mijn tiener is zeer tevreden!