Tijd moet er gemaakt worden...

Ik liet in de vorige post al weten, dat de tijd de laatste weken zeer schaars is momenteel. Maar soms maak ik tijd, voor dingen die in mijn hoofd schieten en er onmiddellijk uit willen. Soms vergeet ge door de drukte ook oude bekenden... (shame on me).

De lieve Sincha (oftewel de "oude bekende") van "Het Stoffenhuis"  (Bree, BE) vroeg me of ik eens iets wou naaien met een stofje uit haar winkel. Natuurlijk wou ik dat (wie zou dat nu niet willen ;-) ) Ik was al eventjes niet meer daar geweest, eerder uit luiheid (online shoppen is gemakkelijk), maar ook om de bankrekening wat te sparen .Want Sincha heeft ook erg mooie modestoffen. En hoewel ik op zich wel fan ben van katoentjes, ben ik nog grotere fan van "andere" stofjes. Met mooie structuur of een glanske ofzo :-). Of voile!

Bij de previews van de nieuwe stoffen van Soft Cactus was ik instant verliefd op de "Flowerworks" printjes in alle kleuren. Zo ontzettend mooi! Wetende dat mijn lievelingsprintje van binnen ging komen bij het Stoffenhuis, wachtte ik geduldig. Gisteren ging ik het stofje ophalen, en kocht natuurlijk nog de lichtblauwe variant erbij. Want die heeft Julie al besteld.

Het patroon had ik al getekend, dus ik begon er zo goed als onmiddellijk aan. Jurken maken zit me in de vingers, dus het ging wel vlotjes vooruit.

When I saw the preview of the new fabrics from "Soft Cactus" I had an instant crush for this print. I bought mine at "Het Stoffenhuis".


Ik tekende een nauwaansluitend lijfje, gebaseerd op SVDZ1. Maar versmalde toch nog wat extra na een pasbeurt. Het is niet zo mooi als zo een jurk te los zit rond het lijfje. De plaats van de bandjes bepaalde ik aan de hand van de schouderlijn van het patroon. 

De rok is een halve cirkelrok, die ik tekende aan de hand van de handleiding van Madame Zsazsa.

I drew a tight-fitting bodice, based on SVDZ1. But I narrowed still something extra after a fitting.. It's not nice if a dress is too loose around the bodice. 
The skirt is a half circle skirt, I drew on the basis of the instructions of Madame Zsazsa.


De rits plaatste ik in de zijnaad. Als de halsopening groot genoeg is, doe ik dat eigenlijk altijd zo. Daar valt ze het minste op. 


Die bandjes waren eigenlijk nog het meeste werk. Ik wou smalle bandjes, dus dat is gelijk aan veel geprul.
Een paar bandjes liet ik kruisen op de rug. De lengte paste ik aan na een eerst pasbeurt. 


Deze variant  van de stof combineert mooi met geel. De bloemetjes zijn heel zacht geel. 
Ik had nog een riempje liggen en toevallig ook nog een geel vestje. 


Het poseren liep niet van een leien dakje deze keer. Hanne neemt de meest bizarre poses aan. Want zo staan de mevrouwen in de boekjes (wat denk ik meer over de boekjes zegt, dan over het kind :-) ).
Ziehier de "madammen uit de boekjes" pose.








Merci Sincha voor het mooie stofje!
Ik beloof dat ik vanaf nu meer uit mene zetel kom tot bij u!