Ishi jurk (met een leuke give - away)

Straight Grain heeft een nieuw patroon! De mooie Ishi... .
Een A - lijn jurk met grote zakken. Ideaal voor vanalles in te verzamelen.
Al bij de eerste versies die zij maakte, was ik fan!

Straight Grain has a new pattern! The beautiful ... Ishi.
It is an A - line dress with big pockets. Ideal to collect things. I was a fan when she made the first version.


De jurk is vlot in mekaar gestikt. An heeft een prachtige handleiding gemaakt! De illustraties zijn top en heel duidelijk. Iedereen kan met een beetje geduld deze jurk maken.

An made a good manuel. The illustrations are so beautiful and make it easy to sew the dress. Anyone can make this dress!


Je kan kiezen voor lange of korte mouwen, en rechte of schuine zakken. Ik ging voor de schuine zakken. Ik maakte ze met een laagje kant. 
You can choose a version with short or long sleeves. There are straight or angled pockets. I chose slant pockets with a layer of lace.


Die kant heeft me trouwens een lichte hartstilstand bezorgd. Want de jurk die je hier ziet is al een gerepareerde versie. We gingen vorige week op bezoek bij Tantje. Net voor ons vertrek deed ik Hanne de jurk aan. Tantje heeft mooie vlakke lichte muren, dus ik was van plan om daar foto's te nemen. Het kind werd uit de auto gehaald en de gordel van haar stoel bleef haken. Ik moest echt eventjes tranen bedwingen en 10X heel erg diep inademen.
Maar misschien ook fijn om te weten is, dat die zak op minder als een half uur gerepareerd was :-). Nogal een voordeel van deze jurk ;-).
What you see here is the fixed version of the dress. After half an hour wearing Hanne already made a hole in the lace at the pockets.


Ik maakte voor Hanne maatje 3jaar. Hiervoor keek ik gewoon in de maattabel en die is perfect!
Dus meet je dochter gewoon goed na en volg de tabel in plaats van de leeftijd. Zo kom je zeker niet voor verrassingen te staan.

I made for Hanne size 3y. I followed the size chart. The dress fits perfectly. Measuring your child well is very important, so you do not get any surprises.
De meisjes hun outfits matchten mooi vandaag :-).


De stof in het midden is er eentje van Art Gallery, toch wel mijn favoriete stoffenmerk. Ik kreeg deze van Lelastof. En als ik cadeautjes krijg, krijgen jullie er ook.
Lelastof is erg genereus en geeft 2 bonnen van 7,5 euro weg om te besteden in de webshop!
En alsof dat nog niet genoeg is, krijgen jullie tot 15 juni 2015 10% korting in de webshop met de code LELAKAATJE.

Hoe kan je meedoen voor?
* Je laat in een reactie na, welke stof(fen) je mooi vindt bij Lelastof
* Je liked de facebookpagina van Lelastof
* Je bent volger van deze blog

De give - away is enkel voor Belgische en Nederlandse deelneemsters!

Bedankt An, dat ik mocht meedoen aan de blogtour! En voor wie het patroon nog niet heeft... allen daarheen
Thanks An, for having me on the blogtour! You can find the Ishi pattern here


ishi tour button

VanAtotZetje | P'tits Monstres | Aamore | Flieg Federfrei | Neven Jansen | Lieveke en Zus | Feathers Flights | Brigitte Whatsup | Lily & Woody | Kaatjenaaisels | Our Chez Nous | Creative Needle and Threads | Sisko By Mieke | Conversas de Hermanas | My Minnie Mie | Bobby & Minouch | Bonnie and Lottie | Bellelien | Kid Approved | Les Jardins d'Elysse | S Is for Sewing | Groovy Baby and Mama | Made By Sara | C'est La Vie | Boomie Blogt | While She is Sleeping | Kelly Jade | Miestaflet | Glitter & Wit | La Folie Sewing Booth | A Jennuine Life | De Zusjes | Le Labo* d'Isa| Welcome to the Mouse House | Stannel | My Cozy Co | Morningstar Designs