Een klein beetje feest...

Ik heb verschillende redenen om jullie te bedanken dezer dagen. Ten eerste ben ik blijkbaar helemaal mijn tweede blogverjaardag vergeten in het begin van deze maand. Ik blog ondertussen 2 jaar en dat geeft me veel voldoening van mijn naaiwerk.Jullie lieve reacties laten me elke keer een beetje zweven! Merci!

Ik startte ook met Juliette, mijn kleine zelfstandige zaakje dat goed draait. Voor de mensen die al bestelden, ook een welgemeende dankjewel. Zo kan ik mijn drang naar het jurken maken nog betaalbaar houden ;-).

Waar ik ook helemaal van ondersteboven was, waren de overweldigende reacties die ik kreeg op het Bambikleedje. Het haalde zelfs de blog van Kids Clothes week. Ik zag daar trouwens bijna elke dag foto's van Belgische blogsters, we zijn goed bezig hier in ons kleine landje. Als ik ooit illustrator onder de knie krijg maak ik er een patroontje van, maar verwacht het nog niet snel. Mijn computerkennis is niet zo geweldig :-). Maar de shoe gaat me helpen en ook bij Mieke kan ik altijd om raad vragen. Merci!

Als laatste won ik ook nog een jaarabonnement op La Maison Victor met de foto'tjes die ik instuurde van Hanne haar Jill jurk. Super!

Ik ben een gelukkig mens de laatste tijd :-).



Een lieve vroedvrouw heeft me gevraagd om jurkjes te naaien voor haar 3 meisjes. Want ze moeten naar een feest einde juni. Vorige week ging ik langs om modelletjes en stofjes te kiezen. Een van de jurken wordt er eentje met een gat op de rug en een strik om te sluiten .
Ik maakte dat nog niet eerder en wou vooral weten hoeveel plaats de strik in het midden zou innemen. Zo kon ik het patroon tekenen zonder dat de halslijn zou verbreden door die strik. Alé goed, dat is dus gelukt ondertussen. Ik tekende een getailleerd lijfje met een klein kapmouwtje en een iets wijdere hals. Je vindt zo een patroon met een gat op de rug ook in Stof voor durf het Zelvers 2. 


Om te testen tekende ik een klein maatje uit. Namelijk maatje 86/92. Ik kan daar niks mee met zo een maatje. Dus ik geef deze jurk weg aan iemand  wiens kindje/kleindochter/nichtje/buurmeisje er in past!

De juiste afmetingen van de jurk zijn:
* oksel - oksel: 26cm
* taille volledig rondom: 52 cm
* Lengte: 43cm

Er zit geen rits in de jurk, ze gaat vanboven open met de strik. Het bovenstukje is gevoerd met een dun katoentje, de rok is niet gevoerd. 


Natuurlijk heeft niet iedereen zo een schattig klein meisje rondlopen in de buurt. Daarom kocht ik een extra exemplaar van LMV bij de krantenboer en geef ook eentje weg aan een andere gelukkige. 




 Hoe kan je winnen?
* Je bent volger van deze blog;
* Laat in een reactie na wat je graag zou winnen;
* Je woont in België of Nederland

De give - away loopt tot vrijdag 1 mei, 20u. Dan laat ik een onschuldig handje 2 winnaars trekken.

Succes!