De bambi van #bambiblauw


De paneeltjes van Bambiblauw, ik ben fan! Hanne was instant fan, want een hertje op roze stof dat is een winning team . 

In eerste instantie wou ik een gewoon A - lijntje maken. Ik dat idee toch nog even voor wat het was en bedacht iets anders. De bambi, die hoort natuurlijk in het midden. Maar verder tekende ik een iets uitlopende A - lijn die ik dan verknipte om er paspel tussen te kunnen steken. In dit geval bling - bling zilveren.
Om optimaal gebruik te maken van de mooie stof, voegde ik een plooitje toe onder aan de bocht bij de paspel. Dat zorgt er voor dat de jurk nog iets wijder gaat staan.


The paneles of Bambiblauw, I'm a fan. Hanne was instant fan, because a deer on pink fabric is a winning team. At firts i wanted to sew a simple A line dress with this fabric. I drew a slightly flared A - line dress, wich  I then cut up to stabbing it between piping. In this case, some bling - bling silver piping.
To make optimal use of the beautiful fabric, I added a small crease to the bottom of the bend in the piping. That makes the dress a little wider. 





De achterkant hield ik bewust simpel, maar ik zorgde wel voor doorlopende hertjes. 
Om mijn laaste reep stof op te gebruiken voegde ik lintjes toe in de zijnaad om een strikje te maken.
The back I kept deliberately simple. To use my last strip of fabric I made a ribbon. The hem i did with biais binding folded to the inside of the dress.

 

Het zoompje werkte ik af met biais aan de binnenkant. Zo blijft de zoom wat steviger staan bij de soepele stof. 


Natuurlijk ook enkele foto'tjes met mijn modelletje. Want morgen gaat het regenen en de jurk gaat dus voor even de kast in, ondanks hevig protest.


Ik vind de stof voorlopig wat bleek voor Hanne en denk dat de blauwe giraf haar meer geflatteerd had. Maar dat was geen optie voor madam.
Maar met de goeie genen van de papa gaat dat velleke hier snel bruin worden en gaat het beter lukken. 



29/4/2015: Ik heb wat Engelse tekst toegevoegd, omdat ik daar toch wat vraag naar kreeg. Misschien niet perfect, maar waarschijnlijk wel leesbaar :-)