En toch kan ik het niet laten...

Jurken... zowel voor mezelf als de meisjes, ik kan er echt niet genoeg van krijgen. Ik draag ze graag,ik koop ze graag, maar ik maak ze ook zo graag. Af en toe kan ik het ook echt niet laten, om er nog eentje te maken.
Ook al hangt Hannetje haar kast vol jurken en heeft ze er al lang geen meer "nodig". Jurken maken geeft me rust, omdat ik dat goed kan en er nog zelden een tornmesje aan te pas komt. Deze was op een 3 tal uurtjes af. Patroon tekenen en stof knippen inclusief. Perfecte zondagavondvulling dus.


Ik gebruikte het patroon van de voering van de Mambo jurk uit Homemade Minicouture.
Dus zonder dat tussenstuk en al. Ik vind de halslijn van die jurk zo mooi. 


Ik tekende er zelf zo een open kraag (geen idee hoe het heet) bij om het geheel wat te breken.


Hanne kan tegenwoordig mooi poseren en doet dat ook graag. Twee vliegen in een klap. 



Voor de achterkant werkte ik nog eens met en zichtbare rits. Ook weer om het bleke stofje iets meer pit te geven.


Soms krijg ik de vraag, wanneer ze die jurkjes aandoet? Wel gewoon naar school, thuis op een doordeweekse dag worden deze jurken gedragen. Ik hang niets weg voor zondagen en feestdagen. Hanne is dolgelukkig als ze een jurk aankan dus waarom niet?
Het is alleen veel strijkwerk voor mij :-)