Zonder toestemming...

Ik bestelde deze prachtige stof van Cotton+Steel bij Bellelien, al onmiddelijk met Julie in gedachten.
Zonder te vragen of ze het allemaal wel goed vond, ben ik gewoon beginnen naaien. De stof heeft de kast niet geraakt, van het wasmachien naar de droogrek, op de naaitafel.

Julie houdt wel van geometrische patronen bij stoffen, en ook de kleurtjes zijn helemaal haar ding. Het was dus wel berekende keuze :-).


Omdat ze al wat groter is, maar toch van zwier houdt, ging ik voor een rimpelrok.
Het bovenstukje is uit SVDZ1, waar ik aangeknipte mouwtjes bijtekende.
Voor de rimpelrok ging ik uit van de A - lijn rok van het patroon, maar paste die aan in de breedte. Madame ZsaZsa legt dat heel schoon uit in haar rokjesboek. Je verdeelt in principe het patroondeel in 3 gelijke stukken bij de taille. Knip ze uit mekaar en leg ze opnieuw op papier met de gewenste afstand ertussen. Ik deed 2x 12cm. Teken het terug over. Het patroon moet aan de stofvouw, dus ik had 48cm extra om te rimpelen vanboven.
Door de A - lijn poft het vanboven niet zo fel, maar staat het vanonder wel mooi wijd. Ideaal voor iets grotere meisjes.

 

Geometrische printjes vragen om doorlopend te zijn bij de rits :-)



En ja hoor, ze was er echt wel heel blij mee. Hoewel ik zeker ben, dat als ik het op voorhand gevraagd had, ze zeker neen gezegd zou hebben :-). 



Wie kent er nog leuke patroontjes voor oudere meisjes?
Laat het me zeker weten!


Ik weet graag, wat jullie van mijn creaties vinden! Laat het me weten via een reactie!