Naar het feest bij de juffrouw

Mijn 3 jarige kreeg een groeischeut om U tegen te zeggen. In juni nog maat 86, in september maat 92 en nu maar liefst op naar 104. 

De mooie jurk met de vogeltjes kreeg al een extra strook stof in de kleur van het kraagje. Maar deze jurk is zo goed als ongedragen naar een ander meisje haar kleerkast verhuist. Zo jammer :(.

Maar natuurlijk wel een goed excuus om aan een nieuwe collectie te beginnen, al liet ik me ook verleiden om enkele pareltjes te kopen bij F&G (korting op de webshop!). 




Ik ging weer uit van het patroon uit SVDZ met de lange mouw. In plaats van een knopensluiting in het midden te voorzien verhuisde ik ze naar links. De rechte lijn werd hertekend tot een geschulpte rand. Ik teken dat rechtstreeks op de slechte kant van mijn voeringstof en stik dat zo heel rustig. Ge kunt zo in feite alle vormkes stikken :-). 


Ik ging voor netjes en stikte ook al die rondingskes schoon door.

    

Het rokdeel is naar mijn goesting wat te lang. Door de groeischeut (enkel in de lengte, want ik maakte in de breedte nog steeds een 3jaar), moest ik de lengte wat aanpassen natuurlijk. Misschien dat ik het toch nog een 2 tal cm inkort. 


Hanne had dus vandaag kerstfeestje bij de juf. Waar het nog geen 24 uur oude jurkje ondergesmost werd met tomatensoep en chocomel. Ze ziet ook nog zo bleekjes, na een behoorlijke verkoudheid met wat koorts de afgelopen dagen.
Het kroontje kocht ik bij H&M, want datgene wat de Sint meebracht uit de Action heeft het geen 2 dagen overleefd (drama's, drama's!). 


Zowel de zoom van de rok als van de mouwen maakte ik met de schulpjessteek van mijn naaimachiene. De stof komt van Petit Couture en is van Art Gallery. Dat is een webshop naar mijn hart trouwens. Nog vrij nieuw maar ik zou werkelijk elke stof die daar te koop is willen. 

Over die lange mouwen moet ik toch ook nog eens denken, ik vind het precies wat teveel van het goeie en twijfel echt om ze af te knippen en haar een vestje erover te laten dragen. Wat denken jullie?






Ik weet graag, wat jullie van mijn creaties vinden! Laat het me weten via een reactie!