Tieners...

Een tiener in huis, dat is niet altijd goed voor uw ego. Uitspraken als:

" Gij hebt gene smaak (als ge zegt dat Cool Cat lelijk is) "
" Gij zijt ook al oud " (Dan wordt ge al op uw 20ste moeder, is het nog niet goed)
" Ik vraag dat wel aan papa want die is veel slimmer als gij " (blijkbaar hebben vroedvrouwen geen verstand en GSM verkopers wel)

...volgen hier mekaar op in een sneltempo.

En dan nog is moeder de vrouw zo goed, om voor het kind een glitter stofke mee te brengen in haar favoriete kleur en er een tof kleedje van te maken.


Het stofje vond ik tijdens een tripje naar Oostende 2 weken geleden. Ik ging daar naar een bijscholing over borstvoeding. Omdat we echt aan de andere kant van het land wonen, gingen de shoe en ik een dagje eerder. 


Ik kon hem overhalen om bij de Stoffenoutlet binnen te gaan (langs de Inno). Ze hadden daar veel kleurtjes van deze tricot, echt heel schoon, met een klein, subtiel glitterke in. Nu als ge denkt dat bij de StoffenOUTLET koopjes te doen zijn, zit ge mis. Het stof kost daar zoveel als overal. Maar ze hebben toffe dingen, echt waar!


Het kleedje zelf, daar valt weinig over te vertellen. Bij Julie mag ik me niet laten gaan met paspel, lintjes, gekke ontwerpen. Want dat is niet waar ze in wil rondlopen.

Ik tekende een heel eenvoudig, bijna recht kleedje met mouwen. Ik wist van een eerdere shoppingtrip dat Julie graag een watervalhals ziet. Die tekende ik er dan ook bij. 


Het tekenen duurde langer dan het in mekaar naaien. Op minder als 40 minuten stak het ding in mekaar. Poepsimpel op zen eigen.

En jaja, het is helemaal goedgekeurd! Het gaat hier nog goedkomen tussen ons twee :-)....