Een meisjespyama met Zonen09

Ik tekende een broek en hemdje uit voor neefje Lukas. Hij is even groot en wat smaller als mijn Hanneke. Natuurlijk koos ik voor Theo en Cisse van Zonen09.

Aja, wat anders?


Tijdens een oefensessie op de dwarsfluit van Julie, probeerde ik wat foto'tjes te maken. In kunstlicht, en zonder deftige camera, niet van supergoede kwaliteit. Het spijt me.


Hanne is grote fan, van de muziek van haar grote zus en hier wordt dan ook elke dag hevig gedanst.


Over de pyama dan: Hanne heeft er niet veel in de kast liggen en ik had de patronen nu toch getekend.
Cisse en Theo doen het uitstekend als pyama. Ze hebben een mooie pasvorm, iets wat ik dikwijls mis bij pyama's.

In plaats van de plooi, maakte ik rimpeltjes in het achterpand voor een vrouwelijke touch :-).
Ik maakte ook geen manchetten maar verlengde de mouwen gewoon en zoomde ze om.
Ik maakte er geen kraag aan, maar knipte een biaslintje uit de stof en werkte daar de hals mee af.


De broek werd de simpelste uitvoering van Cisse, zonder gulp en zakken, met een elastiek vanboven.
Die past heel mooi rond haar poepke. 


Hanneke kan met tijden, gewoon mega schattig zijn (als ik effe mijn eigen dochter mag bestoefen).

Het stofje is Soft Cactus, ideaal voor een pyamatje. De boel sluit met kamsnaps.

Voila, nu heb ik wat geoefend. De Theo en Cisse voor Lukas zijn geknipt, de Ole is geprint. We weten wat te doen binnekort (als een lastige schouderpijn beter is )