Naaien voor een tiener

Net zoals zij, heb ik al een grote dochter, die mijn naaisels niet altijd meer zo kan appreciĆ«ren. 
Julie hare smaak heet "Coolcat" maar, sorry voor de fans, dat komt er hier niet in. Het doet daar pijn aan mijn ogen en hoewel we hier wel van wat bling bling houden, kan ne discobol daar niet tegen op.

Stof kiezen voor Julie, dat is ook niet gemakkelijk. Dan meent ge iets tof gezien te hebben, is het weer niet goed. Maar koopt ge ne lap Fireflies van Michael Miller, moet ze er ne rok uit hebben (pas op, ben fan van die stof hoor, maar niet voor ne 10 jarige). Schoenen kopen al net van hetzelfde. Ik denk: ze zal wel van die toffe lage laarsjes willen, wat stoerder zo. Julie kiest klassieke lange laarzen.

Ik nam haar dus mee, naar het Goedkoop Huis in Weert (NL) en we gingen daar op zoek naar een tof gebreid stofje. We vonden dat zelfs, met glitters en al. Het is geen tricot, maar echt zwart gebreid stof met een glitterke er in. Wat doorzichtig want niet echt vast gebreid, maar volgens Julie wel lekker warm. 


Ik had al langer een Julia met ritsen aan de schouders in gedachten, dus die brachten we ook mee. 

 

Na wat nadenken, besloot ik de halsboord weg te laten en in de plaats extra naad te tekenen (de breedte van de halsboord.
De ritsen werden gewoon tussen de schoudernaad gezet. Ik werkte af met niet - rekbare bias die ik volledig naar binnen plooide. Het stofje is nogal rekbaar en ik heb toch een rits die open kan. Zo blijft de hals mooi in vorm.


Ik naaide de trui in mekaar met het naaimachien en overlockte daarna pas, ook weer omdat de grofgebreide stof anders misschien te snel gaat scheuren bij de naden.


 


Maar ze is er content mee. De vraag: Mag ik hem aanhouden? na de fotoshoot, zegt altijd genoeg he.