I [heart] Marcel Marlier: Tiny Dress van Straight Grain

Net als vele meisjes met mij, was ik vroeger grote fan van Tiny. De mooie tekeningen en de leuke jurkjes van Tiny, samen met alles wat ze beleefde, deden mij wegdromen.

Ook Julie was enkele jaren geleden grote fan, dus in onze huisbibliotheek staan best veel boeken van Tiny.

Julie leest ze ondertussen niet meer, maar voor Hanneke kan ik wel nog van die schattige jurkjes maken. Ik maakte eigenlijk nog nooit een jurk met een kraagje voor Hanne, maar ze staat er superschattig mee.

Ik maakte de jurk tijdens een naaidate met de lieve Esther van VanJansen. Ik kon haar bijdrage voor de blogtour al bewonderen, het zag er superleuk uit ;-) .


Het patroon moest behoorlijk aangepast worden in de breedte voor Hanne. Ik maakte een maat 18 maanden, met de lengte voor 3 jaar. Zo vind ik het ideaal.
Ik deed mijn best om het printje van mijn gekoesterde Cloud9 stofje mooi te laten doorlopen.
Ook probeerde ik de maan op de voorkant van het lijfje mooi in het midden te zetten.


Het kraagje is van linnen met wat zilver op, en komt van Mon Depot. Ik weet begot niet meer waar ik ooit het andere stof bestelde. De jurk ik volledig gevoerd om de rok mooier te doen vallen.

 

Ik ben vooral fan van de mooie mouwtjes, echt zalig. Die werkte ik af met zalmroze paspel.


Er kan gesprongen en gedraaid worden met het kleedje, en dat is voor een kleuter heel belangrijk.
Deftig gen comfortabel, meer moet dat niet zijn :-).





#iheartmarcelmarlier