Herfsttopjes voor mezelf!

Het werd dringend tijd dat ik nog eens iets voor mezelf in mekaar naaide. Het werden twee topjes, een derde is in de maak :-). Vestimentair lopen manlief en ik hier namelijk nogal achter op de twee dames. Maar als ik dat zo hoor, is dat bij de meeste mama's wel zo.




Het eerste topje is de Jolene - top uit de laatste La Maison Victor (die met de June dress en Sunny pants). Ook dit is echt een heel tof patroon, dat hier zeker nog een keertje gemaakt gaat worden!
De top is heel makkelijk in mekaar te naaien. Het enige dat ik veranderde, is de boord vanonder. Die deed ik niet in boordstof, dus die knipte ik ook wat breder dan op het patroon stond, omdat de tricot toch minder rekt.


De mooie tricot komt van bij Bellelien, heel mooie kwaliteit en een super printje!

De tweede top is een patroontje van Salme , heel mooie patroontjes, zonder teveel blabla, maar met altijd dat tikkeltje extra (zie hier de keischattige mouwtjes).
Ik ben fan en er gaan uit deze collectie zeker nog volgen!



Ook deze is weer niet zo moeilijk te maken. Ik zat alleen even in de war met de mouwtjes (een handleiding lezen is soms ook al het halve werk :-) )


Het prachtige stofje is van Mon Depot van het merk Mer du Nord. Heerlijk zacht, lichtjes blinkend en toch vrij dik. Heel fijn om te dragen en om mee te werken. Ik geloof dat deze nog niet uitverkocht is :-). 


Ik ga nog spulletjes voor mezelf aan het maken, maar heb een collega die gaat trouwen in oktober. Ik kreeg de eer om haar 4 bruidskinderen van kledij te voorzien. Een super eer, en dat doe ik met heel veel plezier! Maar ook zoveeel werk. Het resultaat krijgt u te zien op 4 oktober :-).