Herfstige Hanne

Het is er helaas het weer voor, voor broekkousen en lange mouwen :(. 


Bij het zoeken naar stofjes kom ik meer een meer uit bij Bellelien. Kathleen verkoopt echt heel mooie stoffen en levert een uitstekende service! Een echte aanrader!

 

Ik vond er nog een lapje vogeltjesstof in mooie herfstkleurtjes (en ook nog vanalles anders maar dat komt later wel weer aan bod).

Het plan was eerst een kleedje, maar het werd uiteindelijk een Tammy rokje uit Ottobre (6/2008). Ik werkte het af met mijn laatste stukje lichtgouden paspel van de Stoffenkamer.


In een andere Ottobre (6/2013) zag ik dit toffe bloesje staan. De match met de Fragile - tricot van bij Mon depot was vlug gemaakt. 


Het is speciale tricot, met een soort laagje op, waardoor hij heel lichtjes blinkt en wat steviger en warmer aanvoelt. 


De kraag deed ik iets anders als beschreven. Normaal  zou de rand afgewerkt moeten worden met een bies. Door de tricot die ik gebruikte was dat vrij lastig. Ik naaide de boord aan de binnenkant vast en streek hem dan naar buiten en zette de naad vast op de voorkant. Ook de zoom deed ik met een extra bies, omdat ik dat toffer vind bij deze outfit.

De bijpassende kousjes komen van Veritas.

Hopelijk krijgen we toch nog wat beter weer, zo midden augustus...