Het zonnetje schijnt!

En eindelijk kan Hanne haar Soleil Dress aan. Een superleuk patroontje voor tricot, zonder het slaapkleed effect.


Met een duidelijke handleiding en met een overlock op een uurtje klaar.
Maar de maten zijn toch heel erg ruim genomen. Ik maakte eerst een exemplaar voor Julie. Dat is in de vuilbak beland wegens veel te groot en niet meer deftig aan te passen.Zelfs bij het volgen van de maattabel was het kleedje hier te groot.

Voor Hanne nam ik wijselijk en een beetje op het gevoel de kleinste maat, nl 12 maanden. Ik verlengde het bovenstukje wel tot maatje 2 jaar. 
En zoals ge misschien ziet, zit het onderstukje nog niet helemaal strak rond haar lijfje. Maar het kan ermee door.


Ik maakte geen zakjes zoals bij het patroon wegens geen goesting en maar net genoeg boordstof (want in tegenstelling tot andere stoffen heb ik daar niet echt veel voorraad van liggen). De zoom is een rolzoompje met de overlock.

Het rokje had misschien een paar centimeter langer gemogen, maar ik vind het wel schattig zo. En het is ook voor nu aan te doen, dus we zien wel hoe lang het nog past... . 

Ik maakte voor de eerste keer een eigen flock - creatie om het verder eenvoudige jurkje wat op te vrolijken.


Hanne is zoals gewoonlijk, weer druk op zoek naar "beestjes". Maar loopt er gelukkig niet meer gillend van weg :-).

Zaaalig, die zomer!