De boekentas nummer 2

De boekentas (van Julie), is hier het meest gelezen bericht. Ik had toen al eens gezegd dat ik niet wist of ik dat ooit nog zou doen. Zeker omdat het ding het na 2 maanden al opgegeven heeft (schouderband afgescheurd) en ik alsnog een nieuwe kon gaan kopen. Een grote boekentas maak ik dus NOOIT meer.


Ge kunt u dus wel voorstellen, dat ik in twijfel gezeten heb om voor mijn klein patatje eentje te maken... . Het kind gaat in september naar school en ik kan dat niet blijven ontkennen door geen schoolspullen te kopen :-). 



Na het zien van het patroon van Liel en de goede reacties besloot ik om me er toch aan te wagen. 
Ik had alle stof in huis en ben weer een jaartje ervaring rijker.


Voor de buitentas gebruikte ik nylon, die ik vond bij Het Goedkope Huis in Weert (NL). Het ligt daar bij het "jassenstof". Het is er eentje van het stevige soort, zoals je bij rugzakken veel ziet. Vuil en waterafstotend dus
Voor de binnenkant gebruikte ik donkergrijze gabardine. 
Het geheel werd verstevigd met Decovil Light. 


De flap maakte ik met een welbekend stofje Summer Night Lights van Michael Miller, die ik kocht bij de Stoffenkamer (waar ik ook de lichtgouden paspel vond). De fournituren vond ik bij V.eritas. 


Het is patroon is top, heel duidelijk uitgelegde instructies. 



 Deze gaat wel langer meegaan als die van Julie (hoop ik). Voor wie het toch wil wagen om een grote boekentas te maken, Liel brengt half augustus een patroon uit voor een grotere boekentas.
Die zal zeker en vast geschikt zijn voor het 1ste en 2de leerjaar, waar er nog niet met zoveel boeken gesleept moet worden.


Follow on Bloglovin