In afwachting van... (+ uitslag give - away)

In afwachting van de uitslag van de Zonen09 - wedstrijd maakte ik vandaag een luchtige zomerjurk voor Julie.


Ik begon weer met het patroon van SVDZ en hertekende het helemaal tot een jurk met open schouders, een ronde band vanboven en elastiek in de taille.


Het stofje is heel luchtige viscose van Mon Depot uit de collectie van Strass.


Ik werkte de armsgaten af met fluo - paspel voor wat meer pit.
De band vanboven was toch wel wat gepruts. Dat komt vooral door dat soepele stofje. Uiteindelijk streek ik naadband op de naad en kon ik wat deftiger omvouwen om alles aan mekaar te stikken.


Ik had dat ook beter bij de armsgaten eerst gedaan, want door de paspel te stikken heb ik toch wat aan de stof getrokken, waardoor ze echt te groot waren. Die heb ik dus moeten innemen wat de afwerking aan de binnenkant niet optimaal maakt. 



Maar verder ben ik zeer tevreden en is het wachten op tropische temperaturen!!

Ten slotte nog de uitslag van give - away voor het kaartenmapje... .

NAAISTAART

jij mag me een mailtje sturen op kaatjenaaisels@gmail.com

Follow on Bloglovin