Hanne op haar paasbest

Natuurlijk kon ik niet weerstaan, toen Soft Cactus eindelijk in de verkoop ging.
En toen ik de Granny Tiles in het echt zag, besloot ik onmiddellijk iets met de print te doen.

 Ik wou de print volledig laten doorlopen, maar niet echt een eenvoudig A lijntje maken.


Ik heb dus allemaal plooitjes in het voorpand gemaakt. Ik tekende een nieuw patroondeel met de plooitjes op basis van de breedte van de tegels. Dat ging goed, want 4 tegels zijn net 5 cm breed. 


Als basis gebruikte ik het Louisa patroon van Compagnie M (zonder de zak). Het stikken van de plooien duurde een eeuwigheid, maar ik wou een perfect doorlopende print dus alles werd netjes op voorhand gestreken voor het gestikt werd. De print loopt ook best schoon recht, wat zeker niet altijd het geval is. Het achterpand werd op net dezelfde manier gedaan.

Maar ik moet het van mezelf zeggen, het resultaat mag er zijn :-). 




Follow on Bloglovin

Labels: