Een echt meisje

Julie is altijd een echt meisje geweest. Barbie, poppetjes, prullen, knutselen en roze.
Dat laatste is grotendeels voorbij maar tegen een zwierig jurkje zegt mijn bijna - tiener geen nee.


Het patroon komt uit SVDZ (natuurlijk). De cirkelrok tekende ik met de handleiding van Madame ZsaZsa.

En of dat kleedje zwiert :-)



Ik wou eerst een paspelletje in het voorpand, maar Julie moest een zigzagbandje. Het voorpand was al geknipt dus heb ik dat over de naad gestikt.
Het kleedje is uit een stofje dat ik kocht bij Mon Depot van Dominique Ver Eecke. Het is wol blijkbaar, maar voelt als superzachte, iets dikkere, soepele katoen. Omdat het anders te warm zou zijn in de zomer heb ik het kleedje niet gevoerd, maar afgewerkt met bias die ik volledig naar binnengestikt heb. 


Hetzelfde deed ik voor de armsgaten.


En nu het kind in toom houden tot het mooi kleedjes weer is...

Follow on Bloglovin

Labels: ,